Saturday, October 6, 2012

muhasabah 5 minit .

lepas membaca jadi mengantuk..
x lah memang sehari bersengkang mata jugak dengan tugasan dunia  ni .
moga tugasan dunia ini memberi manfaat untuk akhirat nanti..
rasa-rasa macam nak tersembam saja di permaidani indah baiti sakinah tadi..
rasa bahagianya andai dapat tidur di sisi Allah ..
hurm ... hurm ...  tidur sakinah..
tiba-tiba terbawa maksud mati pulak..
aku tak maksudkan begitu..
takutnya aku akan mati..
tanda imanku ini masih lemau ..
macam biskut marrie yang masuk angin tak diikat dengan getah..
bukan mukmin lagi aku ini .... 
sebab masih takut mati..
bahagia orang soleh tak sabar hidup di sisi Ilahi..
hurm..apapun..
sebelum aku pergi ..
aku hanya ingin waqafkan ruh islam itu pada diriku ..
terus menerus pada yang lain ..
memang aku bukan orang yang layak .
x mengapa.
x kan orang yang layak saja nak cari pahala, kan?
aku pun kena cuba kutip pahala tu ..
walau tak banyak..
biarlah sekuarng-kurangnya dosaku aku dapat mengurangkan bebanannya..
Allah peliharalah imanku ..
peliaharalah lisanku dari perkara yang membinasakan aku ..
sungguh aku lemah dan tiada apa-apa ...
sungguh aku memang lemah dan tiada apa...
aku buat apa yang orang tak suka ..
aku buat apa yang bukan fitrah manusia..
nak bimbing hatiku sendiri yang kian parah ..
biar perjuanganku ini ..
perjuangan yang aku lakukan untuk mengubah diriku sendiri ..
terutamanya..


temukanlah aku dengan syurga dan RedhaMu..
Amin .

wasalam.

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..