Monday, April 22, 2013

Sajak : "Ya Rasulullah"



Rasulullah .
 apa khabarmu, Ya Rasulullah ?
Aku merindukanmu Ya Rasulullah .
adakah kau jua sedang merinduiku ?

Ya Rasulullah.
sakitku menanggung apa yang pernah kau tanggung
malah sakitku hanya sekelumit
sedang Engkau Ya Rasulullah ..
menanggung segunung ujian yang menyakitkan.

Namun Ya Rasulullah
Engkau tidak pernah mengeluh
Engkau tidak pernah berhenti
Engkau tidak pernah mengalah
demi Islam Engkau rela berkorban

Ya Rasulullah
pesankan pada kami umatmu
agar kami tidak berpaling 
berpaling dari menyambung perjuanganmu

Ya Rasulullah
namaMu yang angung
melembutkan hati dan bicara manusia yang menyebut namaMu
aliran kasih sayangMu tidak terhingga
mengalir dalam sanubari kami
betapa cintaNya kau pada kami

 Ya Rasulullah ......
izinkan kami menatap wajahmu ..
mengamati wajahmu yang tenang mendamaikan
akhlak yang menawan ..


Ya Rasulullah . 
kernaMu aku bercinta.
kernaMu aku berkasih sayang.
bercinta dan berkasih sayang di dalam jalan dakwah dan perjuangan ini.

24 comments:

  1. sajak yang menarik.. saya nak copy ya.. nak baca untuk persembahan sajak.. terima kasih..

    ReplyDelete
  2. salam ukti,mohon kebenaran utk copy yer....utk sesi muhasabah diri sempena maulidur rasul

    ReplyDelete
  3. Sajak y mnyentuh hati..huhuw..izinkan wan copy k..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Assalam..sye copy ye..:)

    ReplyDelete
  6. Salam says suka sang at sanjak ni.meyentuh hati ...blh data copy

    ReplyDelete
  7. Assalm.. sjk yg sgtt mnyentuh hatii .. ustazah ada bgii kt skolaa untuk prtndingan sjk smpena maulidur rasul .. akhirnyaa saya jumpa sjk yg ustazah bgii tu kt sini .. :)

    ReplyDelete
  8. salam saya nak copy buat lirik lagu nasyid tq

    ReplyDelete
  9. salam saya nk mnx izin share yer tq

    ReplyDelete
  10. sy share dlm usrah yer Kak Ain.. :)

    ReplyDelete
  11. Minta izin untuk copy ye.sebab ada pertandigan sajak.thank you

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum.. minta copy sajak ni

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum.. minta copy sajak ni ukhti....

    ReplyDelete
  14. mintak izin untuk semak dalam majlis maulidurrasul di betong Thailand
    hari ini

    ReplyDelete
  15. mohon untuk saya copy yer... jika ada ruang ingin dibaca pada mlm sambutan maulidur rasul

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum.. Minta izin copy sajak ini ye ..Ingin membuat pembentangan .. Terima kasih ..

    ReplyDelete
  17. Saya nak copy ya... Pertandingan sajak. Minta izin ya 👍👍👍

    ReplyDelete
  18. assalammualaikum minta izin utk copy ya ...pertandingan di sklh .. syukran

    ReplyDelete
  19. Sajak yang menarik.. Mohon untuk mencopy sajak ini... Sebab saya ada pertandingan sajak di kafa.. Terima kasih...😊

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum.. Saya nak mencopy sajak ini.. Kerana ada pertandingan sajak di kafa saya.. Terima kasih

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum, saya nk copy yg, minta halalkan, ada pertandingan sajak sekolah SRITI, minta halal ye😊, terima kasih

    ReplyDelete
  22. salam. saya mohon copy utk pertandingan sajak. terima kasih

    ReplyDelete

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..