Monday, March 25, 2013

Bismillahirrahmanirrahim.

Ya Allah ..
aku ingin menjadi seperti alunan zikir yang tenang lagi menenangkan

Ya Allah ...
aku ingin nadi - nadiku teralun dengan zikir yang dialunkan

Ya Allah ...
aku ingin hatiku bersih sebagaimana irama zikir yang tercipta tanpa cemaran ..

Ya Allah ...
aku ingin hatiku seperti tasbih yang setia menghitung namaMu

Aku ingin hatiku seperti sejadah
yang sentiasa rebah dan menangis di pangkuanMu

.............................................................................................................................................................

Bicara abi:
Bila kita sakit, jumpa doktor!
kembali kepada doktor yang akan menyembuhkan
tapi kena ingat! kita tak akan dirawat apabila kita tak nak dirawat ..

kalau nak dirawat, kenalah mujahadah sedikit
kenalah bersungguh!

Persoalanku:
1. Bagaimana nak dapat hati yang tenang? Ingatkan Allah dan Rasulullah s.a.w selalu.
    sentiasa menangis di sisi Allah apabila namanya disebut2x...?

Lalu abi menjawab;    " P" macam taw2 ja abi dgn umi baru bercakap tentang "P" dan tugasan
                                   dakwah yag dipikulnya. dah tunaikan belum apa yang abi bgi.
                                  Abi dah ajar. Dah bagi ubat asas.
                                   Abi nak tengok kesungguhan anak-anak abi sahaja.
                                   Sejauhmana dia dapat
                                   menunaikan apa yang dipinta.
                                   Kalau nak rawatan seterusnya, kena habiskan
                                   dulu rawatan asas. Bila dah habis, ada rawatan seterusnya.


aku terpana. Ya Allah. betul. Setiap yang dpinta ada ujuannya.



p/s; aku hamba kerdil dan aku perlu pembimbing yang membawa aku cinta allah dan Rasul.
        Kuat dalam menghadapi liku2   hidup kerna Allah dan Rasulullah s.a.w.



1 comment:

  1. aku hamba kerdil dan aku perlu pembimbing yang membawa aku cinta allah dan Rasul.
    Kuat dalam menghadapi liku2 hidup kerna Allah dan Rasulullah s.a.w.


    :')

    ReplyDelete

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..