Wednesday, March 27, 2013

Doa Qalbu ...

Asalammualaikum 
Singgah sebentar selepas seharian menghadap urusan - urusan pelajaran .
Santai di sini sebentar sambil menghayati keindahan lagu :
Doa Qalbu:





Menitis air mata hari ini belum berbaur dengan dosa , tapi berbaur dengan keadaan kesihatan yang kurang stabil. Terasa kepala terlalu berat.  Tekanan sampai ke anak mata sampaikan tak henti - henti mengalir usai dalam solat pun. Mungkin kerana cuaca yang agak hangat sejak 2/3/4 hari ini.


Alhamdulillah. Keindahan lagu ini merawat kesunyian diri tanpa berteman. Hanya berteman dengan buku-buku yang penuh berselerak di atas meja. ^ _ ^.

KAMU..

Kamu rindu tak dengan Allah?
Kamu sayang Allah lagi tak ?
Kamu rasa Allah kat mana sekarang? ada di hati tak?
Kamu sayang Allah banyak - banyak ke sikit - sikit je...?

Kalau kamu sayang Allah , kamu cinta Allah, kamu jangan tinggal Allah, kamu jangan lupakan Allah....

Kalau kamu rindu Allah, banyakkan memanggil namanya.
Kalau kamu rindu Allah, kamu kena banyak bicara dengan Allah.
Kalau kamu rindu Allah, kamu kena banyak bermanja- manja dengan Allah.
Kalau kamu rindu Allah, kamu kena banyak berkongsi tentang kehidupanmu dengan Allah.

Allah !
Allah !
Allah !
segala-galanya dengan Allah !
gembiramu bersama Allah!
Kesedihanmu bersama Allah !
Lukamu bersama Allah !
Kesakitan yang kamu tanggung bersama Allah !
segala- galanya bersama Allah !


Kamu !
Kalau kamu rindu Allah .
Kamu kena adakan masa kamu untuk Allah
kalau kamu rindu Allah
kamu kena mujahadah untuk sahut cintaMu kepada Allah...


Buat Allah yang aku rindu ...
Jangan kau hilangkan rasa rinduku terhadapMu .


Bantulah aku menghadapi liku-liku hidup ini.
Allah !
Aku butuh kamu, Allah !
Aku tanpamU bagai layang-layang yang terputus tali !
Tidak keruan hati ini, Ya ALLAH !


Buat Allah yang aku rindu !
jadikan tangisanku..
Tangisan yang bermakna buatMu .

Buat Allah yang aku rindu !
jangan kau palingkan aku untuk sentiasa merindukanMu


Buat Allah yang aku rindu !
Jangan kau hilangkan saat indahnya aku bersamaMu.


*********************************************************

Sambil menghayati doa qalbu.
Anugerah Allah padaku. dikurniakan telinga untuk aku mendengar cebisan lagu untuk mengingatiMu.

kamu adalah kamu yakni diriku (hamba kerdil lagi berdosa) ^ _ ^ asyiq azhad..

***********************************************************


Hadiah buat siapa yang singgah :


dimalam penuh bintang
di atas sajadah yang kubentang
sedu sedan sendiri
mengaduh pada Yang Maha Kuasa
betapa naif diriku ini hidup tanpa ingat pada-Mu
urat nadi pun tahu aku hampa..

di malam penuh bintang
di bawah sinar bulan purnama
kupasrahkan semua
keluh kesah yang aku rasa
sesak dadaku
menangis pilu
saat ku urai dosa-dosaku..
dihadapan-MU ku tiada artinya............

doa kalbu tak bisa aku bendung
deras bak hujan di gunung sahara
hatiku yang gersang........
terasa oleh tenteram...

hanya Engkau yang tahu siapa aku
tetapkanlah seperti malam ini
sucikan diriku selama-lamanya.......

DOA KALBUKU......

************************************************

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..