Thursday, October 18, 2012

Allah maana...right....
ujian itu indah ..
bagai rintik-rintik bergelora ..
mematangkan jiwa....
sekarang bukan masa untuk bergembira.
hanya duka sahaja..
betullah...
hidup ini memang tak lepas dgn ujian. 

si A:  JANGanlah nangis. susah sama-sama
si B:  Mana ada menangis...
SI A: air mata tu apa...
si B: Mana ada...
       ( muka dah merah pun masih nak berselindung)

si anak telefon berkongsi maslahnya:
ayah berkata: tenang,lah..sabarlah....tenang tenang..

dan si anak: (mengalir ........)))

bukan aku berfikir kerna individu..
aku hanya berfikir utk kumpulanku semata.
kamu tahukah apa itu kumpulan..?
tak tahu...
adakh seluruh dunia ni harus tahu?
dan aku ada sahabat yang mencintai perjuangan itu..
bukan aku memilih mereka..
tp aku ingin bersama mereka..
bila aku susah dan senang..
aku fikir islam..
dan dia juga fikir islam..

jdi.. aku bukan ikir diriku..
kalau aku fikir diriku,
nescaya aku dah pergi jauh dan x mahu kembali.
mmg islam tak rugi tnpa aku..'
tp apa akan jdi kalu aku tanpanya...? 

ssh untuk mengerti, benar..
tak apa..
Allah sagt memahami.

hanya kpd dia ak bertawakkal

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..