Thursday, August 30, 2012

-amru khalid-


salam..

sudah lama nak bagitahu..
'beliau adalah orang hebat juga'..
dan banyak diriku ini tertarbiyah dan ter'motivasi' dengan hasil-hasil penulisannya..

salah satu buku yang banyak mengubah aku dan cara kehidupanku sebagai seorang abid yang sedang memburu cintaNya..

"kuasa di sebalik ibadah"

Penulisnya ialah Amru Khalid...

sudah lama aku membaca buku karangan beliau ini..

namun, kini, aku mencari semula ..
antara perkara yang banyak mengubah diriku antaranya ialah ....

'buku ini'

dan aku teringat, hebatnya penulisannya. kata-kata yang ditujukan itu sangat indah dan sangat memotivasikan aku untuk melakukan ketaatan kepadaNya...

dalam penulisannya..
banyak mendorong pembaca untuk solat bertahajud setiap malam..
ia akan menjadi suatu tabiat dan kewajipan bagi hambaNya yang cintakan Allah dan merindukan Allah dalam kehidupannya..
pengorbanan seorang abid untuk meraih cinta Allah, krangkan tidur,
banyakkan tafakur, dan banyakkan zikrullah...serta banyakkan ibadah ..
apatahlagi karangan penulisannya banyak sangat yang menggalakkan pembaca untuk menjaga solat malam mereka..

hatta . kata-kata nya itu indah, diselitkan dengan janji2 Allah..
diselitkan dengan kesenangan2 yang dijanjikan Allah.
diselitkan dengan keindahan2 yang dijanjikan Allah s.w.t..

aku mencari semula di mana bukuku...

aku melihat kembali, penulis : "Amru Khalid"..

aku bertanyakan ustaz yang aku sangat gemari ...ust. _____

siapakah beliau ustaz..?

ustaz jawab: "dia penulis tersohor di mesir"..

ustaz tanya, kenapa..

aku jawab: kata2 dalam penulisannya seolah-olah macam ahli sufi ..
                  kita takkan cakap apa yang kita tak rasa..
                  TAPI DIA RASA BETAPA MANISNYA IBADAH ITU DI SISINYA..
                  lalu dia dapati kemanisan itu dan kata2 itu sampai pada hati..

ustaz kata dia ikhwan mesir..

wah,,, hebat!!!!!

benarlah..
ikwan ni memang mantap tarbiyah, mantap siyasah!!!!! mantap dakwah!!

tarbiyah pun dia mantap, siyasah pun dia mantap.

sebab tu Allah bagi dia kemenangan.

hebat2x.

AMRU KHALID~
SYukran atas penlisan yang banyak mengubah kehidupan diri ini selaku hambaNya.

mod jauh nak perantauan ni. moga selamat semuanya. perjuangan di kala iman teruji~ subhanallah. tsabatkan lah aku di jalan ini. peliharalah iman hamba MU ini...Ya Allah....

 

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..