Friday, April 13, 2012

coretan hari ini...



terima kasih Allah......
kerna mengilhamkan ana sebutir permata..
permata yg harus bersinar dan digilap oleh kami semua,
warga Persatuan Intelektual Muallim..

permata tu ialah ukhuwah..

moga niat hamba untuk merabitkan hati sahabat seperjuangan diberkati dan diredhai..
minta sangat pada Allah agar memberkati perancangan ini..
siapalah abid ini ,
hanyalah hambaNya yang serba lemah..
hanya Allah sebagai penolong yang setia..

sekiranya Engkau tidak mengizinkan, sungguh aku tidak juga mengingkannya terjadi..
apa yang ku takuti adalah kemurkaan dariNya Yang Maha Esa..
apa yang membuat hatiku tenang adalah redhaNya..

perkongsian harini...
sejurus aku ingin pulang selepas menemui kedua sahabat yang ku kasihi..
hampir berlaku pertembungan yang di luar jangkaan..
sebuah kereta mewah yang masuk ke persimpangan dengan tersangat laju..
hingga memacu 4 rodanya hampir mengenai tubuhku..
Allahurabbi...
nasib baik aku sempat mengelak ..
dan mujur juga kenderaan di belakang kemungkinan tiada..
Allah...
itu bukan mujur..
tetapi sbenanrnya itu perlindungan dari Allah...

di dalam hatiku, terselit perasaan marah sebagai seorang hamba biasa..
"harap kereta mewah, tapi bla, bla, bla...
tup tup hatiku terdetik..
Ya Allah, kalaulah aku mati saat ini....
subhanallah...
mungkin Allah masih beri aku kesempatan untuk mengabdikan diri kepadaNYA..
mujur Allah selamatkan aku lagi...
itu bererti DIA ingin beri aku ruang untuk memperbaiki hubunganku denganNYA...

impianku di sana nanti..(di akhirat nan abadi)
hurm...aku teringin nak berpakaian putih...
serba putih dekat akhirat nanti...
........................
aku tak nak debu2 hitam melekat pada tubuhku seperti yang diceritakan dalam al-qur'an...

Allah....
adakah itu anganku semata-mata..??
Allah..
ampunkan segala dosa hamba...
hamba tahu banyaknya dosa hamba..
walaubagaimanapun.
hamba bahagia dengan kasih Yang Engkau curahkan selama ini kepada hamba...'

moga bertemu dialam ukhrawi
jangan murkai aku di sana nanti...
peliharalah aku sebagaimana Engkau memeliharaku di dunia ini...

wallahualam..

 

1 comment:

  1. salam kak ain..
    x bagitau teha pun kan! kalau ada apa2 jadi mcm mana??!!!

    ReplyDelete

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..