Saturday, March 24, 2012

Akhirat Episod 1

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...



sedang aku menulis , tup tup laptop terpadam..
x apelah, aku tetap ingin menulis..
hobi, kan...


mengalir air mataku mendengar lagu hiba, "Debu-debu dosa" by HiJJaz...


Ya Allah, aku terasa bahagia..
bahgia menyampaikan tentang perihalnya...
perihal apakah itu..
perihal akhirat...
walau aku tidak selayaknya berkata..
tetapi aku tetap bahagia..
menyampaikannya..

bahagianya aku menyampaikan, Ya Allah..
aku suka untuk menyebut perihal akhirat..
aku ingin membawa diriku ini selalu mengenang akhirat..
malah aku ingin cuba membawa saudara-saudaraku mengenang akhirat..
biarkan aku lelah untuk menceritakan..
asalkan aku bahagia, YA aLLAH
aku bahagia..
biarpun aku bukan yang tebaik..
walaupun aku bukan yang selayaknya bicara..
aku tetap bahagia..
biarkan seisi dunia mengetapikan bicaraku..
tidakku peduli...
aku tetap bahagia...


aku adalah aku...
yang sentiasa turun naik imannya..
namun aku ingin katakan..
aku bahagia..
pabila aku mengenang akhirat..
aku merasa Allah itu dekat..
Allah itu dekat...
Allah itu dekat...
bahagianya aku..
ditemani Tuhan dan bayangan akhirat...

wahai seisi dunia...
aku berteman..
dan temanku adalah Allah...
dan Allah menghadiahkan aku " bayangan akhirat"..
ke mana saja aku berada..
ia seperti  tali yang terselit di bahuku



Ya Allah,
walau mungkin ramai di antara saudaraku kurang mempedulikan,
namun aku tetap mengusahakan..
agar saudaraku turut mengenangkan akan akhirat..
walau aku kepadatan waktu..
walau aku kesakitan..
walau aku lemah..
aku tetaap akan memperjuangkan bicara ini...
kerana aku merasai kepentingannya..

kerna apa..
kerna apa , Ya Allah..
kerna akhirat itu masa depanku..
masa depan saudaraku..
masa depan kami..
sebelum nafas terhenti..
biarkan aku terus menyampaikan..
menyampaikan walau kurang hasilnya..

Ya Allah, kau perteguhkan hatiku dalam usaha ini..
jatuh bangunku hanya dengan sinaran iman yang terkadang malap,
walaupun masaku terambil
walaupun masaku terkurang
aku tetap bahgia dalam melakar kalam'
terima kasih Ya Allah
atas peringatanMu..

dokonganmu..
bimbinganMu..
selalu menguatkanku..
biarpun aku kehabisan waktu..
tetap aku merasa bahagia..
atas ingatanMu padaku..
'akhirat'..
itu akan mendatangiku..
aku mengharapkan ia menyambutku.
bukan terpaksa menyambutku..
ringankan aku di hari pertemuan nanti..
bersama bayangan ini yang menemani..


 sebelum nafas terhenti..
aku tetap tidak akan kecewa..
membawa sesisi dunia ..
mengenang alam yang bakal tiba..
walau seisi alam tidak mempedulil..
aku tetap berbahagia...

akanku bawa ia di dalam jiwaku..
'akhirat, akhirat, akhirat di hadapanku'..
Allah , Allah, Allah tempat pengembalianku...

Ahamdulillah...
aku terasa tersangat bahagia..
bahagia dalam kasih sayang..
bahagia dalam renungan
bahagia dalam bayangan
bahagia dalam pencarian..

jangan biarkan aku sendirian..
sendirian dan putus asa melakar kalam..
kalam bicara menyeru manusia menyembahMu , Tuhan..
moga aku tidak berputus asa..
menyampaikan walau bukan selayaknya...


wallahualam..

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..