Saturday, March 2, 2013

Muhasabah hati.


Terasa karat bertapa di hati
terasa debu menyapa di jendela hati
terasa diri ini menjauhi Ilahi
terasa diri ini buntu AllahuRabbi

Air mata yang lama kering gugur kembali
melihat keadaan diri yang punyai jiwa yang telah lama mati
tersekat nafas dengan kesibukan duniawi
tak sedar bahwa Allah berada di pinggiran hati

menyelak jendela mentafakur diri
terasa hiba, doa terhenti
malu kepada sahabat yang mengaminkan doa di sisi
rengekan hiba mengadu tentang kehinaan diri di sisi Rabbi


aku berdoa di sisi Ilahi,
sebermula doa pujian ke hadrat Ilahi, 
tiba-tiba kalam seakan-akan terkunci.
di hati terasa sayu sekali.

"Allah, adakah aku telah meninggalkanMu,?
adakah aku telah mengabaikanMu ..?
kenapa aku terasa jauh denganMu ..?


doa ku teruskan ..
sampai ke akhirnya
malu aku untuk berpaling mendapatkan saff di sisi

Allah .
coretan untuk hari ini.

benar, pengaduan pada Allah itu sangat menenangkan hati.


zayyad.dhamiri.com


No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..