Thursday, November 22, 2012

Puisi cakna Gaza



Aku prihatin kepada apa yang berlaku di Gaza ..
Aku cakna , aku peka, dan aku tak rela ....................
saban hari ..
aku melihat foto saudara-saudara islamku yang mati bergelimpangan ..
dengan darah ..dengan kemusnahan, dengan tangisan ..
dengan kesediaan, dengan roket yang melayang dan terhumban, dengan peluru serangan ..

aku kagum dengan semangat saudaraku yang tinggi .

mereka tabah ..
mereka kuat hadapi penindasan, kekejaman ...
kematian bagi mereka, nikmat..
mereka sedia untuk mati...
mereka yakin di sisi mereka,
hanya Allah ..

aku menjadi cemburu..
mereka memperoleh syurga dari Allah s.w.t ..
seronoknya akan kriman khabar syurga dari Allah s.w.t...

di sini pula..
tak henti dengan keseronokan kemewahan dunia ...
seronoknya menambah jauh dari syurga Allah s.w.t...

Ya ..
kita bebas dengan kezaliman, penindasan, pembunuhan, pengeboman, bebas dari paksaan menyeleweng akidah ..

bebas itu membuatkan kita kurang menjaga 'agama' kita ...
hancur kita ... tunggu masa ..
Yahudi sedang memburu kita ..
sedari ia..

kita di sini takut mati ..
sebab maksiat..

tapi mereka di sana
tak takut mati ..
tak sabar bertemu dengan Ilahi ..
tak sabar menjadi penghuni syurga Rabbi...

kepedihan mereka sementara,
Allah tukar..
dengan keseronokan yang kekal ,
in sya Allah di syurga ...
moga berbahagia di sana ..
saudara-saudaraku ..
mudah-mudahan ..
kami juga dikurnia iman sepertimu ..
kekuatan seperti mu ..
dan moga kami juga memperoleh syahid di atas jalanNya...

-TAMAT-






moga Allah hancurkan kuffar ... 
hancurkan nasrani..
hancurkan musyrikin..
hancurkan yahudi laknatullah ..
moga Allah selamatkan palestin ..
selamatkan saudara di syria..
dan di merata tempat di mana muslim ditindas ...

tumbangkan mereka ..
menangkan islam di tangan kami ...
hancur kuffar!!
hancur!!!


wasalam.

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..