Wednesday, December 14, 2011

ATAS NAMA cinta.....

BismillAhirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Segala puji bagi Allah , Tuhan sekalian alam, yang menjadikan langit dan bumi serta seluruh isi semseta dan YANG memiliki keagungan, kekuasaan, keindahan,  .......
illahuw wahidun , tiada yang berhak aku sembah , hanya Engkau Tuhan Yang Maha Esa..
Tiada daya dan kekuatanku, melainkan Engkau Yang Maha Perkasa...

Di sini hati ingin berbicara..
berbicara soal cinta...
cinta yang belum ku yakini..
adakah  menyerap PENUH ke  dalam segenap hatiku...
cinta yang ku damba...
cinta yang membuatkan aku bahagia...
cinta yang membuatkan aku tenang
dalam bisikan dan ilham....

cinta itu agung...
tatkala merindu..
ku bisikkan alunan rindu...
sayup dalam tangisan..
mengadu kasih...
"aku rindu padaMU"....
"aku rindu padaMu"..
"aku rindu padaMu"...

ENGKAU Menjagaku..
Engkau yang melindungiku...
Engkau merawatku...
Engkau Yang Maha Hebat mengasihiku...
kerna kasihMU itu BEGITU MENDALAM buatku...
lalu hatiku luluh mengenangkan keikhlasan cintaMU..

Tidak ada yang lebih prihatin melainkanMu...
saat aku menitis air mata syahdu...
engkau mengeringkan air mataku...
membisikkan bait-bait indah padaku...
akan bahagia yang dijanji2 olehMu...

 aku menanti saat bahagia itu...
di mana Engkau dan aku bersatu....
dalam soal cinta yang padu...
 sedang aku hanyalah seorang hambaMu....

tatkala aku merindu..
ku gambarkan irama syahdu...
tidak mampu aku hidup tanpa KAU di hatiKU..
menjadi nadi , nafas dan kekuatan buatku...
 aku cintakanMu sebagaimana Engkau menyintaiku..
Engkau Mengasihiku, 
aku yang sedar tertunduk sayu, 
betapa syukur akan nikmat yang kuburu itu....

aku terputus cinta...
dalam ruang dan waktu..
tanpa tangis syahdu di sisiMu...
air mataku buatMu..
sangat berharga bagiku..
aku tidak tahu mengapa?
namun, itu sahaja yang aku mampu..
untuk ku lepas rasa rindu.....
sambil aku mengungkap kata cinta..

kini teguh lidahku hebat membicara..
namun sampai satu saat..
hatiku gelisah dan resah..
andai tiba suatu detik,
cintaku padaMu..
terputus lagi...
terungkap hiba,
Engkau kekasih hatiku...
dan aku yang sering mengabaikanMu...
sedang Engkau setia di sisi...

              ATAS NAMA CINTA (ROSSA)...

Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk ENGKAU
Atas nama cinta
Kurelakan jalanku merana
Asal ENGKAU akhirnya denganku
Kuberdoa  atas nama cinta




 cinta pada kekasih?
mungkin belum lagi di hatiku....
aku yakin kerna Allah memberi aku peluang untuk aku merasa spenuh nikmatnya dalam kecintaan bersamaNya........

kepada ikhwah wa akhowat.....
usah bersedih andai belum ada cinta...
Engkau berpeluang untuk menyahut cinta Utama...
sebelum Engkau menyahut pula cinta yang lain dariNya....
usah gusar...
kekasih setia menanti di setiap waktu dan ketika...
yang tidak nampak pada pandangan mata nurani..
tetapi yeng jelas ada di lubuk sanubari...

betapa indah saat dikasihi,
engkau terasa ombak kerinduan yang abadi...
cinta Allah sentiasa terbalas daripada cinta insani...
yakinlah dikau akan sepenuh hati....

sampai satu saat,
pasti engkau akan mendapat suami/isteri,
tatkala suami/isteri yang kau dambakan,
jua sepertimu.
yang pernah mendahulukan  cinta Allah sbg cinta yang abadi...
lestari cintamu dari Tuhan Rabbul Izzati,
kerna itulah janji TuhanMU,
telah engkau berusaha mememlihara iman dan cinta Yang Hakiki...
akhirnya engkau disatukan dengan dia yang juga hebat dalam menyintai...
tenang lagi menyintai yang Maha Menyintai....

agar cintamu dengannya mekar memelihara cinta Rabbul izzati...

CARILAH PEMUDA/PEMUDI YANG HEBAT DALAM MENYINTAI TUHANMU,
TATKALA ITU, KITA SAMA2  MEMPERTINGKATKAN DIRI DENGAN CINTA YANG HEBAT ITU..

LELAKI YANG SOLEH SABAR MENANTI..
MOGA PEREMPUAN YANG SOLEH SEBEGITU JUA...
ANDAI CINTAMU PADA TUHAN MASIH BERBAHAGI2X....
AYUH TINGKATKAN CINTA , IMAN DAN PRESTASI  ..





by; asyiqyangnakkatapernahbercinta,wallahualam.cintaAllahlebihasyiqkenalinsyaAllah..

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..