Thursday, August 18, 2011

cari titik keikhlasan; akanku temuinya??

Bismillahirahmanirahim.

Mencari keredhaanNYA dalam sedu-sedanku.Mencari dengan kelaziman usahaku,yang entah ada nilai ataupun tidak.Mencari dan terus mencari dan menanti.sampai bilakah ia?

Aku sungguh lemah tanpaNYA.

Kelemahan inilah yang banyak mendidik diriku agar senantiasa sedar yang aku hanya hamba yang lemah dan hina di depan Rabbi ku.

Tiada cinta yang paling teragung melainkanNYA.
Ramai orang yang mencari cinta,bermain dengan cinta merindui cinta,namun sedarkah kita,siapa Kekasih yang amat menanti,menunggu sampai bila-bila untuk kita luahkan cinta kita padaNYA.

Sungguh hati dan jemari ana memang sungguh berat untuk menaip lagi.Entah la.Ya ALLAH,saljukanlah hatiku nan rapuh ini.

Salahkah dalam menzahirkan erti cinta padaNYA?

Maafkan ana,ana terlalu bermonolog sendiri sehingga payah untuk sesiapa fahami.Inilah kesusahan dalam menanti kemanisan bersamaNYA.

Ya ALLAH aku mampu,mengalir air mata di depan orang namun,kenapa begitu payah untuk aku mengalir saat aku bercinta denganMU?

Lalu, aku ajukan persoalan itu pada hatiku,namun,payah untuk di beri jawapannya.Entah la.

Kesusahan yang amat payah adalah dalam menguruskan keimanan.

Sepanjang minggu ini,adalah minggu yang amat berat untuk ana pikul.Beratkah?Kembali mengimbas kata-kata pejuang Islam yang ana kagumi.

bagi seseorang mukmin tidak akan pernah kenal erti letih dan penat.

Selagi nafas dihela,selagi jantung masih berdenyut ingatlah,setiap denyutan dan helaan nafas itulah menjadi persoalan ALLAH kelak.

Moga kami tergolong hamba-hamba yang Engkau redhai YA ALLAH.Amin.

Walaupun sesibuk mana pun kita,bajailah hati itu untuk senantiasa menjadi hati yang rabbani.Tidak akan terlalai oleh kesibukan duniawi.

Ikhlaskanlah aku,dan luhurkanlah hatiku untuk mengenal erti ikhlas itu ya ALLAH.

Semakin besar semakin banyak perkara yang aku perlu hadapi.SubahanaALLAH.

Astagfirullah hal adzhim.

Indahnya andai saat ini aku hanya mengerti benar untuk bercinta denganMU,hanya diriMU,ya ALLAH.

Nukilan Haura Maqsurah
"Kekuatan cinta yang sejati adalah apabila hati mampu untuk terasa salju dalam menyintaiNYA"

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..