Saturday, December 4, 2010

ikhlas utk sahabat....

Hati ini mula ingin melakar sebuah coretan khas buat shabat yang tersyang.....

sahabat,,,
sejak pertama kali kita bertemu,
sapaan pertmamu melakar suatu ukuwah..
yg mnjdi titik permulaan tiang pershbtn kita...
ianya terbina tanpa diduga,
tp dirancang oleh DIA yg maha Esa...
namun ku pasti..
itulah titik permulaan takdir bg driku dan drimu...
dipertemukan dgn 1 fikrah menuntun driku dan dirimu bersatu di dlm cintaNya..

Di saat kita bershabat,
gelak tawamu,
kesedihanmu,
dicurah bersama,
aku memerlukanmu,mnjdi teman bicaraku..
dan kau juga memerlukan diriku sbg teman bicaramu..

kau yg bergelar shabtku...
mungkin pernah 1 ketika..
hubungan kita retak,
retak dek kerana kelamhan kita mgharunginya..
namun keikhlasanku dan dirimu bershbt dgnku..
aku dan kamu saling memperbetulkan kmbali ukhuwah..
sebelum..berderai..
mnjdi kepingan kaca yg sudah tiada nilanya..

shabat, mungkin pernah aku jatuh ,,
jatuh kerna kesilapan yg aku lakukan,
mgkin jatuh kerna dugaan yg pnuh dgn ranjaunya
dgn kehadrinmu....
dan pershbtn kita...
kau saling mp'baiki diriku,
setiap kali aku hampir goyah,
kau bangunkan aku,
setiap kali semgtku lemah,
setiap kali hati resha,
kau kuatkan daku,
kau tenangkan hatiku..
kau tenteramkan aku,,,
utk aku bangun..
bangun semula dgn kudarat yg dikurnia Illahi...
keazaman, cita2 dan usha..

begitu juga dgn drimu..
mgkin pernah 1 ketika...
kau pula yg jatuh,
tp ku warkahkan kmbli...
tdk perlu kau risaukan,,
slgi drimu yakin dgn kesetiaan dirku,
aku sntiasa ada..
mnjdi pendegarmu yg stia..
menjadi pengubatmu yg luka..
sekiranya aku tiada di sisimu..
sujudmu yg berterusan mghdpNya..
tdk akan mrasa kehausan lg..
kehausan dgn memerlukan kehadrnku sgb pendgrmu,
kerana TEMAN(Allah) itu sudah memberimu keajaiban..
keajaiban yg tdk mmpu utk aku beri pdmu..

shabt..
aku yakin setiap pertemuan itu pasti ada perpisahan..........
perpisahan yg mengundang kehibaan..
ingtlah..
sekiranya perpisahan itu adalah kerana berjihad fi sabilillah,
yakinlah, mudah2han Allah juga berjihad ..
berjihad utk mempertemukan kita..
mgkin dlm suasana yg lebih indah...
dripada yg ada pd hari ini..
mgkin juga Allah ingin melihat sejauh manakah ..
kesetiaan kita dlm persahabtn..
melalui kiriman2 doa...
kuntuman selawat...
alunan2 zikrullah yg pernah kita alunkan bersma..
1 ketika dhulu..
adakah ibadah yg pernh kita lakukan berdua..
masih lgi mnjdi amalanmu, amalanku..
sejauh manakah kekuatanmu tanpa driku utk terus mngih kasihNYA..
dan sejauh mana pula kekuatanku tnpa dirimu utk terus berada di smpingNYA...

Itulah, shbt t'sygku...
tnpa driku..
x bermakna dikau tdk mmpu..
tnpa dirmu,,
x bermkna aku terus hanyut dr jalanYa...
akan aku kuatkan..dirku..tnpa drimu..
utk berada di jalanNYA...
dan aku juga mghrapkan dikau juga seperti itu..
sekiranya aku kuat meghadapinya..
aku yakin kau pasti lgi kuat utk megharunginya..
aku yakin..shbt...
aku yakin..
kau kuat..
aku pelajari kekuatanku dripadamu,
dan aku hrpkan kau jua m'btk kekuatanmu..
apabila megnangkan diriku di sni..

aku pohon maaf..
di atas sgala kekurgn driku spnjg pershbtn...
adatlah sdikit sebanyak kekurgn ...itu..
jgnlah kerna 1 ujian mlnda..
kita bercerai berai..
ujian itu sering mmtgkan..
utk mguji sejauh mana..
kita m'perthnkan ukhuwah kita..
wallahualam..

jannah_nisa@asyiqazhadkembali lagi.nyam2.ape2 aje.

No comments:

Post a Comment

Family

Family
cousin, ibu saudara, adik dan abang.

Mum n Dad ..

Mum n Dad ..
Hanya Dia yang Tahu betapa sayangnya saya pada mereka ^_^

Usrati Jannati.

Usrati Jannati.
Pemangkin kekuatan diri..